Alla inlägg under juni 2011

Av ettlivilund - 20 juni 2011 21:13

Igår kväll blev det en tur till stugan för att prova fiskelyckan. Ganska direkt fick jag en abborre och Putte fick samtidigt en sik. Men strax efter fick såklart Putte på en rejält stor gädda. Han ska då alltid va värst :P

När den väl var i båten åkte vi in till land och åt grillat kött, kyckling, hemmagjord potatissallad och sallad. Sååå gott! Provade fiskelyckan även efter maten men utan resultat. Men helt klart en sjukt bra kväll.


Jag som va så nöjd över min abborre... ända till Putte fick på de här träskmonstret :P

 


  

Putte med sin äckliga gädda.


  

Smilfink :)

Av ettlivilund - 10 juni 2011 23:30

Denna veckan har det verkligen blivit en del plantering av sommarblommor. Det är så roligt men samtidigt lite jobbigt då solen stekt på en non stop. Jag klagar inte men det känns nästan som man fått solsting.

Idag var vi i slänten vid SJ och planterade 1780 blommor i stekande sol. Det var så sjukt varmt. 2 st placerade ut blommorna och jag o en tjej till planterade. Så delar man de rakt av har jag alltså planterat 890 blommor idag.

Till veckan kommer blommorna som ska bilda ett mönster i slänten vid SJ. Tror de kommer bli väldigt bra. I år är färgerna blått och vitt.


En bild på de 60 blomlådor vi planterade i onsdags med 16 blommor i varje...

  


I morgon är det dax för begravning igen. Det blir den 4:e begravningen på 4 år då jag mist min farmor, morfar och morbror... Imorgon är det återigen dax att begrava en morbror. Det känns enormt tungt.

Av ettlivilund - 8 juni 2011 22:05

Äntligen är sommaren här!!! Efter idag har jag införskaffat en sjukt fin bondbränna :P Men vad gör väl det när jag har haft en toppendag på jobbet.

Idag har jag hållit på med blommor, blommor och åter blommor. Love it!


  

Växthuset där jag spenderat lite tid idag...


  

En plantering jag gjorde förra veckan som nu börjar slå ut. Om nån dag ska den ställas ut på stan.

Idag har vi börjat planteringen av ca 60 blomlådor. Så roligt och inte blev det sämre av att man fick vara ute i strålande sol (26 grader i skuggan) med sällskap av underbara tjejer. Det bästa av allt... vi ska fortsätta imorgon :)


Annars försöker jag hinna med här hemma också. Lite svårt när allt växer så det knakar. Men i helgen tog vi bort en massa sly som växer mot grannens tomt. Blev lite mer uppstädat iaf.

  

Kanske lite svårt att se, men mellan alla dessa träd växte de fullt av sly.


  

Sambon har fått låna en teleskop såg av grannen för att lättare kunna såga av grenarna.


  

Mitt stenparti där jag snart ska plantera lite blommor. I mitten har vi en grillplats där vi väldigt ofta sitter o grillar oss en korv i kvällssolen :)


  

Sambon gjorde även en koll under huset härom dagen för att kolla så allt stod rätt till i krypgrunden. Ett inte allt för stort hål att ta sig in genom :P

Ovido - Quiz & Flashcards