Alla inlägg under augusti 2011

Av ettlivilund - 24 augusti 2011 15:21

Vi är så sugna på att skaffa en vovve. Men när vet vi inte. Just nu har vi ingen möjlighet när båda jobbar, så vi får spara tills vi har en längre ledighet :P


Hundrasen vi bestämt oss för är iaf denna...

 

Berner Sennen. Så otroligt söt.


  

Ja de är en väldigt stor hund. Men jag har aldrig gillat små hundar så denna passar mig perfekt :)

Av ettlivilund - 17 augusti 2011 18:30

 

When I see your face, there's not a thing that I would change.

Cause your amazing, just the way you are!

And when you smile, the whole world stops and stares for awhile.

Cause boy, your amaizing, just the way you are.

Av ettlivilund - 16 augusti 2011 20:51

Här hemma blir det inte så mycket gjort nu för tiden. Men jag har iaf gjort en lista på saker som sakta men säkert ska bockas av ;)

Något som kommit på plats är iaf vägghyllorna i pannrummet så vi kan få någon ordning där.


Före...

  

Kaos


Efter...

  

Lite bättre iaf. Ännu återstår lite rensning där.


Redan innan kök och innerväggar kom på plats hade jag bilden klar i huvudet hur det skulle se ut. Nåt som fanns med där var ett väggcitat som jag nu äntligen har beställt och satt upp...

  

Citatet sitter nu på plats...


 

Har även fått upp tavlorna ovanför soffan...

 

Allt tar sin tid. Men jag är inte den som vill stressa fram nåt för då blir det oftast inte bra och man gör snabbt om. För mig är de noggrann planering som gäller.

Av ettlivilund - 16 augusti 2011 20:38

Ja då har jag jobbat klart hos kommunen och redan hunnit göra 1 ½ vecka på mitt nya jobb. Kändes faktiskt tråkigt att sluta hos kommunen men vad göra när det bara var ett sommarjobb. Istället jobbar jag nu inomhus i en fabrik och jag måste säga att det inte är ett roligt jobb. Allt lät så bra när dom beskrev jobbet för mig, men det är så monotomt och urtråkigt. Det är verkligen tur att jag började samtidigt som en annan kvinna så vi åtmindstone har varandra för i övrigt är det bara män som jobbar där och ingen är speciellt social av sig :(


  

Saknar att få plantera blommor. Hädanefter blir det bara planteringar på hemmaplan.


under min veckas semester lånade vi min käre brors husvagn och stack till Rättvik några dagar med Puttes bröder samt min yngste brorsson. Hade riktigt sköna och roliga dagar.


  

Grillning utanför husvagnen.


  

Gänget på den 628 meter långa piren.


  

Bröderna


  

Galningar


  

Min lilla beachkille ;)


Har förresten äntligen fått tummen ur och vågat provköra jetski... o satan i gatan så roligt det var!!! Men svåååårt!


  

Putte när han skulle köra.


Ovido - Quiz & Flashcards