Alla inlägg under december 2012

Av ettlivilund - 14 december 2012 21:52

Då var första veckan på mitt nya jobb avklarad. Det har varit korvstoppning på hög nivå men väldigt roligt och lärorikt. Det finns en hel del att lära sig... Vad som görs på alla avdelningar, vart alla 117 anställda hör hemma, vilka datasystem som används och så vidare. Men helhetsintrycket känns väldigt bra. Alla är så snälla och hjälpsamma, vet inte hur många jag tagit i hand denna vecka och inte heller hur många olika jag fikat eller ätit lunch med. Men jag vill försöka få kontakt med alla. Har ännu inte fått någon arbetsplats eller arbetsuppgifter men jag vet iaf att jag ska ha hand om 4 avdelningar, verktyg, press, dip/spin och labbet. Då både produktion och personal. Blir väl till att hålla en massa möten och rodda lite i alla förändringar och förbättringsarbeten. Ska bli väldigt spännande men det känns absolut väldigt segt att sitta o köra 14 mil om dagen och totalt 70 mil i veckan.

Av ettlivilund - 4 december 2012 14:24

Har haft ett litet uppehåll här då jag trott att min dator lagt av. Sen visade det sig att det bara var strömkabeln som gett med sig. Tur de så de inte blev någon större kostnad. 

Ska göra nåt inlägg framöver och visa lite av vad vi hållit på med här hemma det senaste halvåret.


Men latest news från min vardag är att jag sedan i mars jobbat på Gelab som elektronikmontör med montering samt lödning av kretskort. Ett arbete jag trivts så otroligt bra med då både arbetsuppgifter har varit roliga men att jag även haft de bästa kollegorna. Tyvärr fick företaget varsla 39 fastanställda och säga upp avtalen med 17 visstidare så i fredags gjorde jag min sista dag. MEN...


... 2 dagar efter att chefen gått ut med informationen om att det skulle behöva varslas folk fick jag ett samtal som löd så här: "Hej, vi har hört att du kanske blir arbetslös?! Skulle du vara intresserad av att börja jobba på Nord-lock?"

Givetvis svarade jag ja. Men vi var 3 stycken som skulle bli intervjuade av produktionschefen och därefter skulle 2 av oss bli kallad till ytterligare en intervju med både produktionschefen och platschefen. Efter det fick jag åka till Nord-lock och göra en rundvandring och ta en pratstund med både facket och produktionschefen. 

I fredags när jag gjorde min sista dag och inte såg särskilt ljust på framtiden ringer de och meddelar att jag fått jobbet!!!!  

Så på måndag börjar jag ute i produktionen för att lära mig produkterna och löra känna personalen. Sen efter årsskiftet börjar jag min riktiga tjänst som produktionsledare med ansvar för en del av produktionen samt personalen. Mina 4 första dagar efter nyår kommer jag att tillbringa nere i Göteborg för en kurs i lönesättning och lönesamtal.

Ska bli väldigt spännande och såklart väldigt nervöst med mitt nya jobb. En av de största utmaningarna är pendlingen då jag kommer ha 7 mil enkel till jobbet :P

Ovido - Quiz & Flashcards