Alla inlägg under oktober 2010

Av ettlivilund - 21 oktober 2010 20:43

Jaha då var det återigen Torsdag som är veckans bästa dag... om någon timme kommer mannen i mitt liv hem. Han har haft så mycket att göra den här veckan så vi har knappt pratat nåt med varandra. Men jag fick ett så fint sms när jag vaknade igår morse:

"Jag saknar dig! Jag älskar dig! Vill va med dig!! DU ÄR MITT ALLT!!! Tack för att du finns!"


Det bästa av allt är att han förhoppningsvis bara ska jobba nästa vecka och sen är hans säsong över för i år. Kanske blir det nån dag till också men vad gör det nu när vi är van att ses 3 dagar i veckan. Att sen få träffas 7 dagar i veckan kommer bli hur lyxigt som helst och äntligen kan vi få något gjort på huset.




Idag skulle egentligen jag, svärmor och sötis William åka och hälsa på Puttes mormor. Men svärmor kände sig dålig så vi får ta den turen en annan dag istället.

Så idag har jag spenderat dagen med att återigen börja titta på hela serien av Desperate housewives. Så underbart bra serie.


Blev lite sugen på utgång på lördag efter att ha fått ett sms av en vän som sa att jag skulle få så många biljetter jag ville till lördagens fest på Marité. Lät riktigt roligt.  

Av ettlivilund - 19 oktober 2010 20:53

Hörde precis några kloka ord från en inredare på tv:

"Att ha sin egenstil är långt mycket viktigare än att följa några trender".


 

Själv så bestämde jag min inredningsstil för 17 år sedan då jag som vanligt satt och klippte ut bilder ur tidningar. Hittade då en bild på ett kök som jag fastnade för... speciellt gardinerna. Sen dess har jag alltid tänkt att en dag när jag skaffar hus ska jag ha såna gardiner och en lantlig inredning. Nu har jag alltså efter 17 år köpt tyget till mina efterlängtade gardiner   


Bilden i min klippbok från 1993  

Av ettlivilund - 18 oktober 2010 22:49

Nu tycker jag att det får vara nog med fjärrvärmegrävandet dom håller på med utanför vårat hus. Jämtkraft har så stort lovat att våran lilla grusväg ska hållas framkomlig hela dagarna. Vilket bullshit! Jag ska vara glad om jag kan ta mig med BIL från gården på dagarna.

Idag hade jag kört nästan hela vägen när jag stöter på en grävare som står mitt i vägen. Tänkte att han kommer väl flytta på sig.. men NEJ, då backar det dit en stor lastbil framför istället. SUCK! För mig återstod då bara att BACKA de 400 meter som jag kört. Inte det lättaste på den där smala vägen som lutar som en slalombacke.

Det är ju inte första gången vägen är spärrad. Det var ju samma sak när rörmockaren skulle komma till oss en morgon. Han fick inte komma fram på minst en timme!!!


Så här ser det oftast ut när jag ska ut från gården på dagarna. LITE irriterande!!!


Vägen är heller inte i bästa skick så jag ska va glad om jag överhuvudtaget tar mig fram utan att lämna underredet på bilen efter vägen.

Gatlyktor är nåt som inte finns, så det är en aning mörkt. Kolsvart rättare sagt. Lite läskigt är det att komma hem... jag som e mörkrädd   

 

Appropå mörkrädd....


        

...det enda jag såg en kväll när jag jobbade som flaggvakt var dessa 2 lyktor på skyltvagnen. I övrigt stod jag mitt i skogen, helt utan gatlyktor, inte ett hus i närheten och inte ens en måne som lyste. Det var så sjukt mörkt och jag såg inte ens handen framför mig. Det enda jag kunde göra var att lyssna mig till ifall det fanns nåt djur i närheten  

 

  

Den andra personen stod ju iaf under gatlyktorna så där var det inte alls lika läskigt att stå :P

 

  

En vanlig dag på vägen... Det finns inte så mycket att göra när man står på samma ställe i ca 18 timmar.

Av ettlivilund - 18 oktober 2010 11:58

Tråkigt att helgerna går med sådan fart. Jag tyckte precis att jag hämtade hem Putte, och nu har han redan hunnit åka igen. Som tur är har han förhoppningsvis bara 2 veckor kvar av säsongen nu. Ska bli sååå innerligt skönt att få ha honom hemma så vi kan få klart huset någon gång. För om det ska finnas något kök på plats här till 1:a advent får vi ta och sätta fart. Är det så att den planen håller har vi genomlidit 8(!) månader utan kök. Helt sjukt!


Ritningen på vårt nya kök. Fattas gör dock kyl, frys och fläktkåpan. Istället för ekskiva som det är på bilden ska vi ha en svart/grå laminatskiva.  


I fredags var vi och provkörde min fasters gamla bil och Putte fastnade direkt för den så nu är den vår :) Kikade även på släpvagn så någon helg framöver blir det väl även köp av en sådan.

Har även hunnit lägga klart spångolvet, isolerat väggar och köpt hem virke och skruv till inneväggarna. Så till helgen ska vi börja smacka upp dem. Skönt när det händer grejer.


  


Medan Putte igår var ute och bytte däck på sin bil passade jag på att klippa ner hallonbuskarna och lite annat på gården. Skulle även behöva bära undan timmerstockarna som ligger ute och skräpar, men det får jag ta hand om i veckan.


  


Igår innan Putte skulle åka på jobb käkade vi 4 små lättel på Eastern Palace, och därefter lånade vi svärmors badkar. Åh vilken lyx. Vi saknar verkligen ett badkar men det skulle kosta på tok för mycket för oss just nu. Vårat varmvatten går på elen så några bad blir det absolut inte. Får se över det där i framtiden, men nu finns det annat som är viktigare.

Efter badet var det meningen att Putte skulle åka på jobb, men jag hade turen att få ha honom hemma till 02.30 i natt då han åkte istället. Tyckte så enormt synd om honom när klockan ringde och han var tvungen att åka iväg. Märks att han är less på att åka bort då han försöker dra ut på det in i det längsta.


Av ettlivilund - 13 oktober 2010 20:18

Ja då var jag hemkommen efter underbara dagar i Sundsvall fyllda med shopping, IKEA, god mat och dryck samt mys med mina kusinbarn Oliver ca 1år, Max ca 1 ½ år och lilla My 2 veckor. Sååå söta och underbara barn  


Var idag in i en helt underbar inredningsbutik och jag vet fortfaranade inte om jag hämtat mig från chocken över hur underbar butiken var. Där fanns verkligen hur mycket fint som helst. Synd bara att den nedrans plånboken alltid ska säga sitt.

Inredningsbutik Annelie


Köpte iaf 2 st lampskärmar till det blivande köket


   

Lite svårt att få en rättvis bild på lampskärmen. Men jag tycker dom är så otroligt fina.

 

På IKEA blev det också en del inköp.

- Gardintyg till köket

- 2 st kastruller

- stekpanna

- Ljus (såklart)

- grytgaller

  

- 4 st extrastolar

- julpapper

- nya "tussar" till köksbordet och stolarna

- bordstabletter

- 12 st glas

- spotlights till vitrinsköpet i köket

samt

  

- förvaringslådor att ha i byrån


Sen blev det även en liten present till min karl eftersom jag älskar att överraska honom.


Skulle behöva köpa så mycket mer. Men än så länge är det lite svårt att veta exakt vad vi kommer behöva till köket eftersom vi inte monterat det än :P


Hade sån tur att jag fick bo i min fasters otroligt fina lägenhet i Sundsvall där det serverades supergod mat och dryck. Måste visa bilder på hennes otroligt fina kakelugnar.

  


  

Kakelugn är nåt jag alltid velat ha, men tyvärr något jag aldrig lyckats med.


  

Av ettlivilund - 11 oktober 2010 23:19

Måste bara visa en bild på smörgåstårtan som pappas sambo hade bakat till honom eftersom han fyller år i morgon.


Inte illa va?! :)  

Av ettlivilund - 11 oktober 2010 11:56

Jag saknar verkligen min gamla arbetsplats Solectron/Flextronics där jag började arbeta som montör i april 2004. Ett jobb som passade mig helt perfekt eftersom jag älskar att tillverka saker efter ritningar. Det passade mig tydligen så bra att redan efter ett år blev jag teamledare för min avdelning. Efter ytterligare ett år blev jag avdelningschef för totalt 7 avdelningar och ca 80 personer. Ett arbete som var enormt krävande och det där med att arbeta sina normala tider kunde man helt glömma. Där var det till att jobba till det att man var klar. Men jag trivdes som fisken i vattnet   Trots att det inte var en dans på rosor alla dagar. Bara det att jag var 22 år och hade arbetat där i 2 år gjorde många anställda som hade jobbat i 35 år väldigt pjutt när jag blev deras chef.

Men det gäller att hitta balansen mellan ens egen chef och personalen, och nu flera år senare har jag fått höra att jag tydligen var den bästa chefen några av dom hade haft. Man kan ju inte va älskad av alla, men jag fick en hel del beröm för det jag gjorde iaf.


Inte nog med att arbetet kunde vara krävande. Under en åttamånadersperiod miste jag min farmor, morbror, morfar och 4 arbetskamrater som gick bort. Samt att jag fick reda på att min dåvarande kille hade haft minst 7 andra bakom min rygg. Ja, det var verkligen prövningarnas tid, men jag reste mig även från det och nu ser jag ändå tillbaka på den här tiden med ett leende. Jag älskade mitt jobb.


Att nu bara gå hemma hela dagarna och enbart ha hemmet att sköta går mig på nerverma. Det är så urbota tråkigt och jag förstår varför folk blir deprimerade. Vem blir lycklig av att bara se sina vägger hemma?! Nej usch och fy. Jag vill ha ett jobb nu. Ett hem hinner man sköta efter arbetet.

Av ettlivilund - 11 oktober 2010 10:42

Ja så var den här helgen äntligen över. Ännu en helg när det inte hänt något på huset. Känns sååå jobbigt och jag orkar faktiskt inte ha det såhär så mycket längre.

Jag tyckte det var jobbigt att "leva i en resväska" 6 månader i Norrköping. Men då hade jag iaf ett riktigt hem med golv och ett kök.

Nu har jag inget av det, vilket brukar vara standard i ett hus. Men inte här. Vi har inte haft varken golv eller kök på 6 månader och på morgonen får jag ofta börja med att sopa upp skiten efter mössen som springer i hörnan vi har som kök. Det är så äckligt och jag tycker inte att man ska behöva leva så här när det faktiskt är 2010.


Jaja slut på allt gnäll. I fredags köpte jag och Putte en varsin hjälm till i vinter när vi ska ut på våra efterlängtade turer med skotern    Som vi längtar! Redan nu har kompisarna börjat göra upp planer både för nyår och påsk där skotrarna såklart är inkluderade :)


Min svarta och Puttes med rött i.


Skitsnygga tycker jag att dom är :)


Mitt upp i allt tråkigt händer det faktiskt lite roliga saker också. Jag gjorde ett efterlängtat besök hos frissan i fredags. Det bjöds som vanligt på en massa prat och skratt. Hon var till och med tvungen att sätta sig en gång när jag berättade om det sjuka som hänt. Hon bara tittade på mig och sa: "Men vad, skämtar du med mig nu?!" Jag önskar att jag gjorde det, men tyvärr så var det sanning. Hon blev alldeles brydd.


Ikväll blir det en tur till min käre far som fyller hela 55 år imorgon. Men jag är inte hemma då så jag firar honom ikväll istället.

Imorgon bär det av mot Sundsvall med min fina faster och kusin för att gå på IKEA och inredningsbutiker. Sen ska vi bo hos min andra faster och förhoppningsvis få snusa på mina kusinbarn som jag aldrig träffat.

Ska bli riktigt skönt att slippa va hemma i detta hus som jag är så urbota less på.

Ovido - Quiz & Flashcards