Alla inlägg under februari 2012

Av ettlivilund - 29 februari 2012 22:21

Tyvärr träffas inte jag och Patrik så mycket nu när vi har fått nya jobb. Därför är det tur att jag har min lilla partner in crime så jag har nåt sällskap här hemma iaf :P


 

Lilla ninisen och jag :)


Sen finns det ju faktiskt nån mer att umgås med här hemma... Nån som jag inte riktigt vet vem de är... Som hörs på nätterna, som öppnar garderober, startar datorer och går upp i rök.  

Av ettlivilund - 23 februari 2012 23:00

Var väldigt förväntansfull men även enormt nervös inför att börja på mitt nya jobb. Speciellt då jag inte har någon egentlig erfarenhet inom detta yrke. Nu har jag avverkat 5 dagar och hittills har det gått väldigt bra. Mest nervös var jag över kassan då jag aldrig varit i närheten av en sån. Men redan andra dagen fick jag stå ensam där...

Första dagen var vi 4 st som planterade över 9000 plant. Det är väldigt intressant att få vara med och se hur allt går till.

Vad gör jag mer om dagarna då?! Större delen av tiden står jag i kassan. Men jag jag ska även packa upp nya varor och prismärka, ställa upp på hyllor, vattna, hjälpa kunder, göra buketter etc. I övrigt så läggs en del tid på att gå runt och vända och vrida på växterna för att kolla om de är torra, har fula blad eller om det finns kusar. Önskar bara att jag hade mer kunskap om växterna. Men det är förhoppningsvis nåt jag lär mig. Jag kunde ju inte bygga telefonväxlar heller när jag började med det. Men man lär sig... och alla är nya i början.


En annan sak som känns lite speciell med mitt jobb är att de 2 arbetskamrater jag har är ett gift par som också äger stället. Så jag är den enda heltidsanställda de har.


Men ett stort PLUS med mitt jobb är att jag kommer ha många fina blommor hemma ;)

Idag fick jag med mig dessa hem...


 

En lila Gloxinia att ha på köksbordet...


 

Superfina engelska pelargoner att ha i köksfönstret...


 

Nåt nytt att ha på skänken...


 

Ännu en lila att lysa upp diskbänken med :)


Skönt med lite uppiggande färger i hemmet :) Jag som annars bara brukar ha gröna växter.

Av ettlivilund - 15 februari 2012 14:15

När man minst anar det händer det grejer. Fick ett samtal på förmiddagen av en som gärna vill att jag ska komma och provjobba hos dem redan till veckan.

Det roliga är att jag varken sökt jobbet eller ens har rätt kompetens. Men hon sa att det var inga problem för hon gick på min personlighet. Hon ville ha en som inte var rädd för att jobba och lära sig nya saker och som även är social och har lätt för att prata med folk. Synd att inte fler arbetsgivare tänker som henne. Nu är allt enbart fokuserat på om man har rätt utbildning. Personligheten och om man verkligen vill jobba verkar inte vara så viktigt längre.


Men vad ska jag göra då...?? Jo jag ska jobba med blommor och andra växter. Lite som ett floristjobb samt stå i kassan. Jag har aldrig i mitt liv stått i en kassa så det ska bli spännande :)

Jag som så sent som förra veckan sökte ett floristjobb men fick ett N E J just pga att jag inte var florist. Ha!


Jag som älskar blommor! Jag är sååå GLAD!!!   Äntligen får jag jobba med något jag verkligen tycker om. Blir förmodligen en del planteringar inför påsken skulle jag gissa. Vilken dröm att få plantera blommor hela dagarna :)


Fick plantera en del i Östersund i somras. Bl.a några tusen plant vid tågstationen, i badhusparken, på torget samt blomlådorna på refugerna.


I badhusparken...

 


Hemma...

 


En plantering som skulle stå i staden...

 


Plantering av 60 blomlådor till refugerna :)

 

Av ettlivilund - 14 februari 2012 10:40

Alla Hjärtans Dag... En dag som jag egentligen inte gillar. Det kan bero på att förväntningarna på denna dag oftast är ganska höga och sen blir dagen ändå aldrig som jag trott.

För 2 år sen fick jag en tröja med posten där det stod "I hate Valentines Day". Den hade grabbarna jag jobbade med nere i Katrineholm skickat. Dom visste vad jag tyckte om denna dag ;)


Men idag blir det en bra dag trots allt. Sitter just nu och lyssnar på min tremänning Tomas Wallin som spelar i Takida.


 

Tomas Wallin


 

Ännu en bild på min tremänning :)


Om en timme bär det av in mot staden för jag ska på ansiktsbehandling :) Fick det av min snälle far i present när jag fyllde år. I kväll ska pappa och hans sambo bjuda mig och Putte på restaurang. Har ju världens snällaste pappa jag :)

Så ja, de här blir nog en mycket bra dag :)

Hoppas ni också får en mysig dag!


 

Älskade pappa och jag


 

Jag o Put

Ovido - Quiz & Flashcards