Alla inlägg under november 2011

Av ettlivilund - 26 november 2011 12:08

Äntligen närmar sig advent och därmed allt härligt pyssel :) Igår hade jag och sambon en helkväll då vi städade, satte upp gardiner samt tog fram stakar och stjärnor.


 

Vi hade även köpt 4 olika glöggsorter för att höja mysfaktorn och stämningen lite extra :) Choklad-, cognac-, lakrits och en vanlig glögg.


 

Kransen jag gjorde häromkvällen kom upp på ytterdörren.


 

Allt det röda plockades fram ur linneskåpet :)


 

Sängen bäddades med de nya sängkläderna.


 

Kistan jag målat om ställdes på plats.


 



 

Jag gjorde i ordning en ljusbricka att ha i vardagsrummet.


 

Planterade några hyacinter att ha på skänken.


 

Gjorde en blomgrupp samt en adventsljusstake att ha på köksbordet.


Så efter allt fix ser det nu ut såhär i köket...

 


 


 


 


 

Mina nya adventsljusstakar :)


Vardagsrummet ser inte så pyntat ut just nu men det blir mer närmare jul :)

 

Till veckan ska jag köpa bets och fixa panelen bakom soffan.





Av ettlivilund - 16 november 2011 20:44

Igår när jag kom hem från jobbet var sambon och en kompis i full färd med att byta fönster här hemma. Denna gång var det fönstren i vardagsrummet och vårat sovrum som byttes ut. Så skönt att få bort dom gamla myggnäten till fönster vi hade. I natt kunde jag äntligen sova utan att hålla i frisyren :P


 

Det nya fönstret på övervåningen. Det ska även sättas dit spröjs så det passar bättre ihop med den lilla skottgluggen till fönster på nedervåningen :P


 

Vardagsrumsfönstret inifrån. Men mycket jobb återstår med foder och fönsterbräda.


 

Så här såg det ut när jag kom hem. Öppet rakt ut. Va en aning kallt i huset måste jag säga.


 

Detta fönster byggde vi igen en aning då vi valde ett 8x12 istället för 13x12 som innan. Egentligen skulle vi ha det här fönstret ovanför diskbänken... men vi tänkte lite fel när vi beställde så därför tog vi det till vårat sovrum istället.


Till sommaren är det ett måste att byta panelen på vårat hus då det ser ut som skit på utsidan. Vi bor förmodligen i sveriges fulaste hus. Men men, de kanske blir bra när det är klart iaf.





Av ettlivilund - 8 november 2011 22:05

Fattar inte vart tiden tar vägen?! Men igår blev iaf min älskade brorsson Joel myndig! Är det alltså 18 år sedan jag blev faster för första gången. SJUKT!


 

En liten Joel :)


 

Fasters fina kille.

Av ettlivilund - 4 november 2011 21:36

Förra helgen var väldigt intensiv men väldigt rolig.

Fredag: såklart jobb och sen middag på Loftet med 4 kompisar + sambo. Sen en tur på Dalwhinnies där vi träffade ännu fler kompisar.

Lördag: skoterns dag med ett störtskönt gäng. Sen packade vi oss iväg till Sundsvall för att hälsa på min faster.

Söndag: Kollade in min kusins mataffär samt hans enormt fina takvåning. Sen blev det såklart en tur till Birsta. Men vi handlade inte så mycket mer än en ny toalettstol. Måste säga att jag har blivit grymt duktig på att INTE köpa onödiga saker. Varje gång jag ser nåt jag vill ha tänker jag: är det nåt jag verkligen behöver eller bara vill ha...oftast är det nåt jag bara vill ha så då ställer jag tillbaka det på hyllan :)


Min faster och hennes man har fått en ny familjemedlem...

 

Den här godingen mös jag med i Sundsvall. Lilla Albert :) Kan säga att nu längtar jag inte mindre efter en hund :)


Igår efter jobbet tog jag och målade badrummet och sen satte vi dit den nya toalettstolen.

Av ettlivilund - 3 november 2011 21:32

Även fast jag slutar tidigt på dagarna så finns ibland inte tiden till att fixa så mycket här hemma. Innan jag har hunnit med mina dagliga "måsten" så är klockan oftast ganska mycket. Därför tog jag ledigt en måndag för några veckor sen just för att hinna med renovering av vardagsrummet. Eftersom vårat hus rör så mycket på sig bestämde vi för ganska längesen att vi skulle sätta panel på ytterligare en vägg.

Största anledningen till att vi satte upp panelen var för att dölja den fina sprickan vi hade i väggen. Vi misstänkte att det fanns fukt i väggen förra vintern så Putte stack en skruvmejsel i väggen för att kolla... Sen har väggen sett ut såhär i snart 2 år...


 

Snyggt.


 

När vi köpte huset lämnade de gamla ägarna kvar några vägglampor i vardagsrummet... SKITFULA!!!


 

Dessa satt på väggen... Fast bara 3... den fjärde hade förmodligen gått sönder så där hade dom satt upp en helt annan. Märkliga människor.


 

Panelen är på G


 

Såhär ser vardagsrummet ut just nu. Panelen ska målas vit och en massa fix återstår. Sen ska även fönstret bytas ut och takbjälkar ska upp i taket. Helst skulle jag vilja lägga ett nytt mörkare golv också... men jag ska bara vinna på lotto först :P


Min fina ros jag fick av brudgummen på bröllopet vi var på...

 



Ovido - Quiz & Flashcards