Alla inlägg under mars 2012

Av ettlivilund - 22 mars 2012 17:29

Skulle vara så underbart att få åka bort ett tag, är så less på att bara vara hemma eller på jobbet. Nej, jag vill till värmen och bara vara eller göra precis vad jag vill. Slippa alla dessa måsten :P


Denna ö har jag besökt 3 gånger i mitt liv... Skulle gärna kunna besöka den igen.

 

Av ettlivilund - 19 mars 2012 20:42





Om en kvinna stjäl din man...

Finns det inte en större hämnd än...

Att låta henne behålla honom...

för...

Riktiga män kan inte stjälas!

Av ettlivilund - 19 mars 2012 20:20

Har kommit fram till att jag varit extremt ombytlig de senaste 12 månaderna. Den här tiden i fjol fick jag ett vikariat som lokalvårdare där jag i stort sett jobbade heltid. Efter ca 1 månad fick jag ett erbjudande om ett annat jobb hos kommunen som jag hoppade på. Där arbetade jag som parkarbetare under sommaren. När hösten väl kom blev jag återigen uppringd och fick ett annat jobberbjudande... denna gång på PR-Plast. Där jobbade jag till i januari då jag fick sluta pga. arbetsbrist. Efter 4 veckor fick jag ett samtal från Plantskolan och vips arbetade jag hos dem. Men jag har under mitt arbetssamma liv alltid jobbat från tidiga morgonen och därmed gjort kväll ganska tidigt. Nu fick jag helt plötsligt jobba mellan 9.45-18.15 VARJE dag. Något jag tyckte var extremt jobbigt. Jag hade heller aldrig stått i en kassa. Men då min chef sa att jag var som skapt för att stå i en kassa och ta hand om kunder kändes iaf det bättre. Men att komma hem 18.30 varje dag var nåt jag inte vande mig vid. Ett tu tre fick jag återigen ett samtal med ett nytt jobberbjudande...


I morgon ska jag göra min första dag på Gelab. Kretskortstillverkning med lödning. Mina arbetstider blir nu 7-16 mån- tors och 7-14 fredagar. Hoppas att detta kommer kännas bättre.

Ja så på 12 månader har jag hunnit ha 5 olika jobb. Men så kan det bli när man hela tiden blivit erbjuden nya   


Idag har jag fått mitt nya körkort... Så med andra ord har jag nu haft körkort i 10 år. Tiden går :P



Av ettlivilund - 13 mars 2012 23:07

Har varit rädd i 2 stormiga dygn att nåt träd ska falla över huset. I morse när jag kikade ut hade ett ramlat, men tack och lov inte förstört något.


 

Nu får de banne mig ha blåst klart!


Hade iaf en väldigt mysig kväll med min fina vän Pauline efter jobbet idag.

 

Från Cinderellakryssningen med den bästa!

Av ettlivilund - 11 mars 2012 21:34

De senaste 3 veckorna har inte varit en dans på rosor. Att jobba när man är sjuk är ingen hit. Jag har haft en hosta från hell som hållit mig vaken på nätterna, hörseln svek mig så allt ljud bara tjöt i öronen, jag tappade lite av synen på ena ögat, värk i bröstet, feber och rejäl huvudvärk. Ja det har inte varit helt lätt att stå i en kassa och försöka vara trevlig mot kunderna, men jag har gjort mitt bästa. Nu hoppas jag bara på att bli frisk nån gång.


Idag proppade jag i mig några extra alvedon för att kunna putsa fönster i köket och byta gardiner. Bytte ut det svarta mot lite färg...lila!


 


Måste även visa en bild på min fina orchide :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards