Alla inlägg under juni 2012

Av ettlivilund - 28 juni 2012 22:51

Har varit ute på en underbar tur på hästryggen ikväll. Blev en runda på 1,2 mil som tog nästan 2,5 timme! Kommer ha så ont i rumpan imorn så jag undrar om jag ens tar mig ur sängen.

Red på en väldigt pigg 8 årig fullblodsarab som verkligen gillade fart och fläkt. Höll jag inte in henne så stack hon iväg bara fortare och fortare. Tur hon lyssnade på mig iaf. Man måste vara väldigt stark för att kunna rida den hästen annars har man inte en chans att hålla in henne när hon sätter iväg. Det gick verkligen undan när hon galopperade men KUL var det :)

Det var tredje gången på 10 år som jag red. Blir inte så ofta med andra ord :P

Av ettlivilund - 27 juni 2012 22:14

Lycka är att komma i ett par byxor jag inte kunnat använda på nästan 5 år    Sååå jaa!


Lycka är även att se mina blommor och planteringar växa så det knakar. Min första gurka har börjat ta form. Rädisor och sallad har kommit upp i planteringslådorna och blommorna har växt sig stora och fina.


Ja jag har faktiskt kvar mina Penséer. Dom brukar hålla sig fina hela sommaren här hemma :)

 


Byggde mina egna blomlådor...

 


 


 



Hade en supermysig midsommarafton med nära och kära samt en massa god mat.

 


Höll till ute på landet där det inte fanns någon täckning till mobilen och kossorna fanns runt knuten. Härligt!

 


Till min stora förtjusning fick jag sova som en prinsessa i denna underbara utdragssäng. Det har alltid varit min dröm att själv ha en sådan. O så gott som jag sov. Lovely!


 


Nu är det dax att sussa! Imorn bär det av upp till Pia efter jobb+övertid för att hjälpa henne träna en av hästarna. Vi ska ut och rida minst en mil. Jag är övertygad om att det kommer va min sista dag i livet då jag varken kan rida eller har orken att ta mig så långt på en hästrygg :S Men men, kul ska de bli.



Av ettlivilund - 11 juni 2012 22:04

Ja här var det ett tag sen jag uppdaterade. Har så mycket att göra hela tiden så jag hinner sällan sitta ner vid varken datorn eller tv:n... Vilket är väldigt skönt egentligen!


Har haft som mission att få alla byggnader enhetliga på denna gård då de tidigare ägarna tydigen tyckte det var finast att ha alla byggnader i olika färger.


Före...

 


Så här ser det ut nu...

 

Klassiskt rött och vitt precis som huset.


Äntligen har lilla kaninen fått flytta ut...

 


Men han tycker de är helt okej att springa lös också :)

 


Har även börjat bygga några blomlådor att ha på altanen...

 


I går kväll var jag, Putte och Jonas ute på en fisketur i det underbara vädret. Jag va den enda som inte fick nån fisk. Men vad gjorde det. Jag njöt ändå :)

 

UNDERBART!


 

Putte har en jäkel på kroken och Jonas är beredd med håven.... O gissa vart fisken hamnade?! Jo i mitt knä!!! Gahhh jag skrek rakt ut!


 

Det största vidundret ville gärna sitta i mitt knä :P


Denna söta lilla varelse har jag haft som sällskap här hemma på gården. En pytteliten ekorrunge.

 


 

Tröttis


Tänk vad tiden går. I fredags tog min brorsson Joel studenten! Känns helt sjukt att han blivit så stor. Fasters lilla kille!

 


 

Min bror med sin fina familj


 

Mina älskade brorssöner och jag


 

Joel under årens lopp


 

Jag o Joel


 

Presentöppning


 

Slagen hjälte som tar igen sig lite ;)


När vi kom hem från studentfirande satt Puttes lillebror med kompisar hemma hos oss och festade :)


 


Ska ev köra 12 timmars jobb imorn så det är väl dax att tänka på refrängen... Men jag vill inte!

 


God natt!




Ovido - Quiz & Flashcards