Alla inlägg under juli 2011

Av ettlivilund - 24 juli 2011 10:24

Nu har jag äntligen en veckas semester. Putte har redan haft 2 veckor och gissa om det har varit plågsamt att kliva upp 05.45 medan han fått ligga kvar. JA de har det!


Nåt som har varit värre är att efter semestern har jag bara 5 veckor kvar på mitt jobb... Sen var det arbetslöshet med urusel ersättning som väntade igen. Vem klarar av att leva på 7000 spänn i månaden när man har hus?!? Inte jag iaf. Så med tron om att behöva sälja huset i höst har nu det mest fantastiska hänt. JAG HAR FÅTT JOBB utan att ens ha sökt. Det var chefen på Kornboden som ringde upp mig och frågade om jag kunde komma dit för en intervju. Medan jag satt där och pratade med honom så inser han att jag är som klippt och skuren för en annan tjäsnt på samma företag. Inte nog med produktionstjänsten jag var tänkt få så fick jag nu välja om jag hellre ville bli produktionstekniker. Men jag sa att för att kunna göra ett bra jobb valde jag produktionen och alltså få börja längst ner på stegen för att sedan arbeta mig uppåt. Eftersom jag har gjort en sån "resa" när jag arbetade på Solectron (alltså att gå från produktion till avdelningschef) så har han samma planer för mig nu. Det känns så otroligt roligt att han har såna planer för mig :) Sen om det blir så får vi se. Men bara att tanken finns där känns bra.

Snacka om att en STOR sten har fallit från bröstet. Efter att ha haft ett uruselt år 2010 där jag nästan blev nerbruten som människa är jag nu på väg uppåt igen   


Fick hem lite nya blommor i fredags så jag tog och planterade om mina blomlådor. Innan såg de ut såhär...


 

Nu ser de ut såhär...


 


Av ettlivilund - 19 juli 2011 22:36

Här hemma händer det inte så hemskt mycket. Det blir lite småfix ibland. Men trappen ser just nu ut så här...


  

Lister saknas dock än... Nu ikväll satte vi upp hallspegeln på denna vägg.


  

Eftersom vi ville bygga in golvvärmecentralen så fick det även bli en städskrubb av detta utrymme. Panelen saknas fortfarande på sina ställen. Men tids nog blir det nog klart :)


Helgen som var spenderades i Hälsingland där den årliga släktträffen i vanlig ordning hölls. I år var i stort sett alla på plats och vi var närmare 30 stycken som åt god mat, paddlade kanot, badade, spelade brännboll och mös.


 

Gården vi hyr under denna helg.


 

Stranden som ligger ca 100 meter från huset.


 

Sovsalen på övervåningen med 18 bäddar... Kanske inte alltid så lätt att sova där med tanke på att det finns en del som snarkar :P


  

Middag och hela gänget är samlat.


Det var en hel del barn på plats också... bland andra dessa små godingar...


  

Min kusins tvillingtjejer Nike och Lovis som är drygt 1 månad gamla. Sååå söta.


  

Mitt kusinbarn Max som är 2 ½ år.


  

Även Oliver 2 år är ett kusinbarn.


  

Min lilla goding :)


Jag som älskar allt som har med gamla hus / slott / härgårdar att göra var såklart tvungen att ta en bild på detta fina hus som ligger alldeles i närheten av gården vi hyr. (Har förmodligen tagit kort på detta hus varje gång jag varit där på släktträff)


 

Jag vill också bo i ett hus med torn!!!!



Av ettlivilund - 4 juli 2011 23:01

Inte nog med att ogräs ska rensas, gräs klippas och blommor ska planteras på jobbet... det ska ju även göras här hemma. Igår och idag har jag gått lös med trimmern i totalt 6 timmar och jag är fortfarande inte klar :P Ska ta det sista imorn sen får de banne mig va klart.

Har även planterat blommor här hemma. Blev lite sen med sommarblommorna i år men det har varit så mycket annat.


Här kommer iaf några bilder på mina planteringar här hemma...

  

Tunnan som står nere vid infarten


  

Den större blomlådan som ska hänga under köksfönstret på framsidan


  

Den mindre blomlådan som ska hänga under köksfönstret på gaveln


  

En häng Surfinia som fått sin plats ute på altanen


  

Samt en mindre häng Surfinia som fått sin plats på brunnslocket


  

Hade inte hjärta att byta ut dessa Penséer då de fortfarande var så fina. Dom får hänga med ett tag till :)


  

Gjorde en grupp att ha på köksbordet för nån vecka sen när vi var ute och fiskade


Visar även en bild på Puttes dagsverk...

  

Han har nämligen börjat bygga in trappen. ÄNTLIGEN, som jag har längtat!


Förra söndagen gjorde vi en tur till stugan för att fiska. Turen var tyvärr inte på min sida då Putte hann få 5 fiskar och tappa några innan jag ens fick min första och enda fisk. För min del kanske de inte var det roligaste fisket jag varit på. Men vad gjorde de när vädret var toppen. Ingen av oss ville åka hem o sova för att dagen efter kliva upp och jobba. Så det blev en sen kväll.


  

Min fina karl


  

Putte med sin första fisk... Huvudsaken var att jag fick den största ;)


  

Helt lovely väder


  

Klev i land på en ö för att kika på det här ödehuset. Gamla hus är nåt av det bästa jag vet :)

Ovido - Quiz & Flashcards