Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Det kanske finns en gud trots allt?!

Av ettlivilund - 24 juli 2011 10:24

Nu har jag äntligen en veckas semester. Putte har redan haft 2 veckor och gissa om det har varit plågsamt att kliva upp 05.45 medan han fått ligga kvar. JA de har det!


Nåt som har varit värre är att efter semestern har jag bara 5 veckor kvar på mitt jobb... Sen var det arbetslöshet med urusel ersättning som väntade igen. Vem klarar av att leva på 7000 spänn i månaden när man har hus?!? Inte jag iaf. Så med tron om att behöva sälja huset i höst har nu det mest fantastiska hänt. JAG HAR FÅTT JOBB utan att ens ha sökt. Det var chefen på Kornboden som ringde upp mig och frågade om jag kunde komma dit för en intervju. Medan jag satt där och pratade med honom så inser han att jag är som klippt och skuren för en annan tjäsnt på samma företag. Inte nog med produktionstjänsten jag var tänkt få så fick jag nu välja om jag hellre ville bli produktionstekniker. Men jag sa att för att kunna göra ett bra jobb valde jag produktionen och alltså få börja längst ner på stegen för att sedan arbeta mig uppåt. Eftersom jag har gjort en sån "resa" när jag arbetade på Solectron (alltså att gå från produktion till avdelningschef) så har han samma planer för mig nu. Det känns så otroligt roligt att han har såna planer för mig :) Sen om det blir så får vi se. Men bara att tanken finns där känns bra.

Snacka om att en STOR sten har fallit från bröstet. Efter att ha haft ett uruselt år 2010 där jag nästan blev nerbruten som människa är jag nu på väg uppåt igen   


Fick hem lite nya blommor i fredags så jag tog och planterade om mina blomlådor. Innan såg de ut såhär...


 

Nu ser de ut såhär...


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards