Alla inlägg under april 2012

Av ettlivilund - 24 april 2012 23:07

Äntligen är våren här... och med våren kommer ju längtan efter alla blommor och växter. Så något jag verkligen vill ha är ett växthus! Har en massa tomat-, gurka- och paprikaplantor som jag inte riktigt vet vart jag ska göra av  



Tänk vilken dröm...

 

Men jag kan ju drömma vidare. Det första vi ska fixa nu är att byta panel på huset. SUCK!!!


Av ettlivilund - 11 april 2012 22:30

I söndags spenderade jag dagen med några av de mest underbara människor som finns i min närhet. Började då planera för ännu en tur i fjällen. Som jag längtar efter att få koppla bort verkligheten, andas friskluft, bli svettig, vara ute i härlig natur och njuta av vacker utsikt.


Här kommer några bilder från en av min och pappas helgturer på 4,7 mil.


Dax att ge sig iväg...

 


 

Packningen brukar väga närmare 20 kg.


 

Vilopaus


 

Kallt att vada då det bara var +4 grader i luften.


 


 

Underbara vatten!


 

Älskade pappa och jag spelar kort inne på fjällstationen då det är kolsvart ute.


 

Lyxar med en festis :)


 

En av dagsetapperna var på 1,9 mil... Gissa om jag var trött när vi kom fram...


... så trött att jag skippade middagen och somnade direkt...

 


Vaknade upp till denna vy... inte alls fel att äta frukost där...

 


 

Törstig... Inte helt fel att bara kunna sätta ner kåsan i bäcken och dricka.


 

Ett av de klassiska vandringstornen man ser i fjällen. Folk går och har stenar i händerna som de sedan lägger i högar. Då bildas högar/torn som detta.


 

En nyfiken ren som ville kolla igenom min packning :)

Ovido - Quiz & Flashcards