Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Blomplantering

Av ettlivilund - 4 juli 2011 23:01

Inte nog med att ogräs ska rensas, gräs klippas och blommor ska planteras på jobbet... det ska ju även göras här hemma. Igår och idag har jag gått lös med trimmern i totalt 6 timmar och jag är fortfarande inte klar :P Ska ta det sista imorn sen får de banne mig va klart.

Har även planterat blommor här hemma. Blev lite sen med sommarblommorna i år men det har varit så mycket annat.


Här kommer iaf några bilder på mina planteringar här hemma...

  

Tunnan som står nere vid infarten


  

Den större blomlådan som ska hänga under köksfönstret på framsidan


  

Den mindre blomlådan som ska hänga under köksfönstret på gaveln


  

En häng Surfinia som fått sin plats ute på altanen


  

Samt en mindre häng Surfinia som fått sin plats på brunnslocket


  

Hade inte hjärta att byta ut dessa Penséer då de fortfarande var så fina. Dom får hänga med ett tag till :)


  

Gjorde en grupp att ha på köksbordet för nån vecka sen när vi var ute och fiskade


Visar även en bild på Puttes dagsverk...

  

Han har nämligen börjat bygga in trappen. ÄNTLIGEN, som jag har längtat!


Förra söndagen gjorde vi en tur till stugan för att fiska. Turen var tyvärr inte på min sida då Putte hann få 5 fiskar och tappa några innan jag ens fick min första och enda fisk. För min del kanske de inte var det roligaste fisket jag varit på. Men vad gjorde de när vädret var toppen. Ingen av oss ville åka hem o sova för att dagen efter kliva upp och jobba. Så det blev en sen kväll.


  

Min fina karl


  

Putte med sin första fisk... Huvudsaken var att jag fick den största ;)


  

Helt lovely väder


  

Klev i land på en ö för att kika på det här ödehuset. Gamla hus är nåt av det bästa jag vet :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards