Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Helgen

Av ettlivilund - 18 oktober 2010 11:58

Tråkigt att helgerna går med sådan fart. Jag tyckte precis att jag hämtade hem Putte, och nu har han redan hunnit åka igen. Som tur är har han förhoppningsvis bara 2 veckor kvar av säsongen nu. Ska bli sååå innerligt skönt att få ha honom hemma så vi kan få klart huset någon gång. För om det ska finnas något kök på plats här till 1:a advent får vi ta och sätta fart. Är det så att den planen håller har vi genomlidit 8(!) månader utan kök. Helt sjukt!


Ritningen på vårt nya kök. Fattas gör dock kyl, frys och fläktkåpan. Istället för ekskiva som det är på bilden ska vi ha en svart/grå laminatskiva.  


I fredags var vi och provkörde min fasters gamla bil och Putte fastnade direkt för den så nu är den vår :) Kikade även på släpvagn så någon helg framöver blir det väl även köp av en sådan.

Har även hunnit lägga klart spångolvet, isolerat väggar och köpt hem virke och skruv till inneväggarna. Så till helgen ska vi börja smacka upp dem. Skönt när det händer grejer.


  


Medan Putte igår var ute och bytte däck på sin bil passade jag på att klippa ner hallonbuskarna och lite annat på gården. Skulle även behöva bära undan timmerstockarna som ligger ute och skräpar, men det får jag ta hand om i veckan.


  


Igår innan Putte skulle åka på jobb käkade vi 4 små lättel på Eastern Palace, och därefter lånade vi svärmors badkar. Åh vilken lyx. Vi saknar verkligen ett badkar men det skulle kosta på tok för mycket för oss just nu. Vårat varmvatten går på elen så några bad blir det absolut inte. Får se över det där i framtiden, men nu finns det annat som är viktigare.

Efter badet var det meningen att Putte skulle åka på jobb, men jag hade turen att få ha honom hemma till 02.30 i natt då han åkte istället. Tyckte så enormt synd om honom när klockan ringde och han var tvungen att åka iväg. Märks att han är less på att åka bort då han försöker dra ut på det in i det längsta.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards