Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Lite smått irriterad

Av ettlivilund - 18 oktober 2010 22:49

Nu tycker jag att det får vara nog med fjärrvärmegrävandet dom håller på med utanför vårat hus. Jämtkraft har så stort lovat att våran lilla grusväg ska hållas framkomlig hela dagarna. Vilket bullshit! Jag ska vara glad om jag kan ta mig med BIL från gården på dagarna.

Idag hade jag kört nästan hela vägen när jag stöter på en grävare som står mitt i vägen. Tänkte att han kommer väl flytta på sig.. men NEJ, då backar det dit en stor lastbil framför istället. SUCK! För mig återstod då bara att BACKA de 400 meter som jag kört. Inte det lättaste på den där smala vägen som lutar som en slalombacke.

Det är ju inte första gången vägen är spärrad. Det var ju samma sak när rörmockaren skulle komma till oss en morgon. Han fick inte komma fram på minst en timme!!!


Så här ser det oftast ut när jag ska ut från gården på dagarna. LITE irriterande!!!


Vägen är heller inte i bästa skick så jag ska va glad om jag överhuvudtaget tar mig fram utan att lämna underredet på bilen efter vägen.

Gatlyktor är nåt som inte finns, så det är en aning mörkt. Kolsvart rättare sagt. Lite läskigt är det att komma hem... jag som e mörkrädd   

 

Appropå mörkrädd....


        

...det enda jag såg en kväll när jag jobbade som flaggvakt var dessa 2 lyktor på skyltvagnen. I övrigt stod jag mitt i skogen, helt utan gatlyktor, inte ett hus i närheten och inte ens en måne som lyste. Det var så sjukt mörkt och jag såg inte ens handen framför mig. Det enda jag kunde göra var att lyssna mig till ifall det fanns nåt djur i närheten  

 

  

Den andra personen stod ju iaf under gatlyktorna så där var det inte alls lika läskigt att stå :P

 

  

En vanlig dag på vägen... Det finns inte så mycket att göra när man står på samma ställe i ca 18 timmar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards