Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Äntligen över

Av ettlivilund - 11 oktober 2010 10:42

Ja så var den här helgen äntligen över. Ännu en helg när det inte hänt något på huset. Känns sååå jobbigt och jag orkar faktiskt inte ha det såhär så mycket längre.

Jag tyckte det var jobbigt att "leva i en resväska" 6 månader i Norrköping. Men då hade jag iaf ett riktigt hem med golv och ett kök.

Nu har jag inget av det, vilket brukar vara standard i ett hus. Men inte här. Vi har inte haft varken golv eller kök på 6 månader och på morgonen får jag ofta börja med att sopa upp skiten efter mössen som springer i hörnan vi har som kök. Det är så äckligt och jag tycker inte att man ska behöva leva så här när det faktiskt är 2010.


Jaja slut på allt gnäll. I fredags köpte jag och Putte en varsin hjälm till i vinter när vi ska ut på våra efterlängtade turer med skotern    Som vi längtar! Redan nu har kompisarna börjat göra upp planer både för nyår och påsk där skotrarna såklart är inkluderade :)


Min svarta och Puttes med rött i.


Skitsnygga tycker jag att dom är :)


Mitt upp i allt tråkigt händer det faktiskt lite roliga saker också. Jag gjorde ett efterlängtat besök hos frissan i fredags. Det bjöds som vanligt på en massa prat och skratt. Hon var till och med tvungen att sätta sig en gång när jag berättade om det sjuka som hänt. Hon bara tittade på mig och sa: "Men vad, skämtar du med mig nu?!" Jag önskar att jag gjorde det, men tyvärr så var det sanning. Hon blev alldeles brydd.


Ikväll blir det en tur till min käre far som fyller hela 55 år imorgon. Men jag är inte hemma då så jag firar honom ikväll istället.

Imorgon bär det av mot Sundsvall med min fina faster och kusin för att gå på IKEA och inredningsbutiker. Sen ska vi bo hos min andra faster och förhoppningsvis få snusa på mina kusinbarn som jag aldrig träffat.

Ska bli riktigt skönt att slippa va hemma i detta hus som jag är så urbota less på.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards