Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Verkar aldrig ta slut

Av ettlivilund - 19 december 2010 23:16

Efter att elektrikern hade varit här i torsdags lagade min käre sambo mat i vårat nya kök för första gången. Tyvärr kan vi inte sitta och äta i köket än då väggarna måste göras klara. Men det var ändå en härlig känsla att kunna använda köket.


  

Det tråkiga är att vi saknar en låda till skåpet där spishällen sitter. Fronten var medskickad men själva lådan fanns tydligen inte ens med på ordern?!? Konstigt! Då kan man ju undra vad vi ska med fronten till?! Jaja vi får åka ner och köpa den samtidigt som vi ska köpa överskåpen.


I morse blev jag både besviken och väldigt förbannad då en av köksluckorna var helt nerkladdad med blyerts som knappt gick att få bort. Hann inte ens bli klara med köket innan det ska saboteras.


Jaja, både lördag och söndag har vi fått hjälp att regla ut 2 av timmerväggarna som fanns i det före detta vardagsrummet. Eftersom dessa är så sneda gick det inte att sätta spånskivorna direkt på timmret.


  

Ikväll medan Putte var och mekade med skotern passade jag på att isolera väggarna där vi reglat ut.

Jag passade även på att tvätta en maskin. Men när jag sedan gick ut i pannrummet för att hämta tvätten möts jag av ett rum fullt i vatten. Jaha då hade alltså avloppet där ute frusit. Fick ringa hem sambon och sen var det bara att koka vatten och försöka få isproppen att släppa.

Börjar bli riktigt less på att ta bort isproppar i våra ledningar. Speciellt när det hela tiden kommer fram nya ställen där det fryser på.


På lukten kändes det som att det var avloppet från toastolen som frusit igen. Fy satan viken stank. Det värsta av allt var att äckelvattnet stänkte upp i ansiktet och fulla händerna :P


Det där med att gå klädd i vanliga kläder i detta hem är ingen mening. Här är det arbetsbyxor och underställströja som gäller. Kvinnligt och fint.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards