Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av ettlivilund - 10 oktober 2011 19:30

Här hemma försöker jag så gott det går att få tiden att räcka till. Finns så mycket som ska hinnas med hela tiden och det är inte alltid så lätt att ha orken i behåll när jag kommer hem efter 9 timmar på jobbet. Viljan finns men ibland går det bara inte. Förutom jobb ska de dagliga sysslorna göras så som laga mat, tvätta, elda etc.


Förra veckan fick jag iaf tummen ur och gjorde iordning några krukor ute på altanen...

  

Lite höstfint :)


Efter att ha haft köket på plats i drygt ett halvår har vi även fått upp överskpåen ovanför kyl och frys. Dessa hade ju bara den lilla leveranstiden om 15 veckor sist vi försökte få tag i dem.

  

Handtagen har tyvärr inte kommit på plats riktigt än...


Även trappen är nu äntligen klar

  


Tyvärr så kommer det hela tiden nåt annat i vägen när man vill hålla på hemma. Såna saker som man måste göra. T.ex som att byta däck. Tur jag har min snälle sambo som fixar sånt...

  

Tyvärr så har den stackaren en extra bil att byta på eftersom det ser ut såhär på gården...

  

Jag har ju nu för tiden 2 bilar, men den röda audin i mitten är under försäljning.


I övrigt är jag så glad över att ÄNTLIGEN få gå på bröllop. Jag som älskar bröllop har inte varit på nåt sen min bror gifte sig -95. Det är på tok för längesen, men nu är det alltså dax igen. Denna gång är det en av mina kusiner som gör slag i saken.

Men det där med klädsel är ju inte det enklaste. Har läst att sen gammalt tillbaka får man inte bära vitt... iaf inte mer än 1/3 av klädseln får vara vit. Och svart betyder otur... samt rött som betyder att man legat med brudgummen. Mitt problem att att de klänningar jag hittat är just i dessa färger... Är det någon som vet hur pass noga detta är nu för tiden?!


Får se om jag själv får stå brud någon gång i mitt liv... Hade chansen med min förre sambo som gick ner på knä och friade... men eftersom jag inte tyckte det kändes rätt sa jag... Nej. Tyckte så synd om den stackaren som fick lämna tillbaka ringen till butiken...

Hoppas det inte var den enda chansen jag fick här i livet... men det ska ju kännas rätt också.

Ovido - Quiz & Flashcards