Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Dagmar

Av ettlivilund - 29 december 2011 19:11

Snacka om att det stormade på juldagsnatten. När jag och Putte kom hem från krogen vid 03.30 stormade det som värst. Små plåtar flög från taket och spadar och kvistar flög all världens väg. När jag klev upp på bron fick jag nåt precis bredvid ögat. Ont som fasen gjorde det och jag är öm fortfarande.

Men det värsta var att när Puttes bror skulle åka hem till sig efter att ha skjutsat hem oss hade det fallit ett träd över vägen borta vid postlådorna. Han och hans kompis fick vända tillbaka och sova över hos oss. Det var bara med ett par minuter vi missade det trädet. Ibland har man tur.


Stormen hade målat uthuset randigt av snö.

 


Adventsgranen låg slickad på marken och en hel del grenar har blåst ner...

 



Igår satt jag i soffan här hemma och kände att jag va så urbota less på julen... därför åkte den ut. Så nu är allt nerpackat i lådorna igen och granen är utslängd. Kanske i tidigaste laget men jag njuter hellre av allt julpynt från advent fram till jul istället för efter jul.


Satte upp de nya svarta öljettgardinerna i köket och ska nån dag framöver köpa nytt tyg till kökssoffan. Har sett ut ett grå/svart tyg på Åhléns.

 


 


Nästa vecka gör jag min sista vecka på jobbet. Sen är det åter till arbetslösheten. Som tur är fick vi ett presentkort på Bygg Max av min käre far så vi har nåt att pyssla med på dagarna. Då ska nog sovrummet få sig en omgång (igen). Sen vi bytte fönster måste vi sätta upp nya spånskivor...i och med det måste rummet ändå målas om. Därför ska vi sätta råspånt på 2 av väggarna som ska betsas i samma färg som vi har i vardagsrummet.

  

Vi blev väldigt nöjda med denna mörka bets. Blir bra att få det lite enhetligt med sovrummet också :)

 
 
Ingen bild

Vendela

2 januari 2012 14:00

Hejsan,
så härligt att ni ska göra om hemma! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

 
Ingen bild

Klunsan

3 januari 2012 18:03

Nä man kan inte tvinga fram känslor för ngn. Tur jag hade en sån underbar farmor och farfar! Saknar dom så mycket! Varför tog jag mig inte mer tid att åka dit? Varför sa man inte hur mycket man tyckte om dom? Varför.....
Synd att jag inte visste om CT när mamma och pappa var där :-( Men vi ska väl upp nåt snart igen hoppas jag! Sköt om Er!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards