Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Hoppet finns där

Av ettlivilund - 21 november 2010 21:47

Om köket kommer vara på plats till 1:a advent?! Ja kanske.

Om det kommer vara användbart för att kunna laga mat?! Nej förmodligen inte.

Men det går framåt iaf.


I torsdags var vi och köpte golvet till halva nedervåningen (55 kvadrat) som vi sedan började lägga i köksdelen. Vi får nöja oss med den lilla biten som ska vara precis vid köket tills vi har beklätt resten av väggarna med spån och gips. Vill inte riskera att golvet ska förstöras medan vi bygger klart resten.


  

Golvet börjar ta form

 

I fredags började vi bära in alla kartonger innehållande köksdelar från garaget. Det är inte bara en kartong direkt, snarare mijoner delar som ska försöka pusslas ihop. Tur är iaf att jag älskar att montera och bygga saker.

Vi lyckades iaf bygga ihop alla underskåpen och ställa ut dessa där de sedan ska sitta.



Någon som är ivrig att bli klar. Får se om han är lika ivrig att få stå i köket sen när det är klart?!


Hur blev det med utsidan då som vi byggde lite på i mörkret?! Jo halvklart blev det så nu ser det ut såhär...


  

Nån gång när vi får tid ska väl även denna vägg byggas igen.

 

I slutet på förra veckan hörde vi prassel ute i pannrummet mest varje gång man var ut dit. Råttskit på golvet är vi vana vid då det är något vi ser varje dag.

Vi satte iaf ut en råttfälla en kväll... och redan en timme senare hade vi fångat den första. Ytterligare någon timme senare hade vi den andra. Och nu i helgen fångade vi en tredje. Usch och fy. Jag vill bara bli klar någon gång så jag slipper ha dessa djur springande överallt. I väggarna är väl en sak... men inne i huset ska dom banne mig inte vara.


Jackidijack bla bla  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards