Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Julklappar

Av ettlivilund - 21 november 2010 22:06

Som alltid när det börjar dra ihop sig mot jul ska man drabbas av den här paniken att behöva köpa julklappar. I år är väl paniken värre än vanligt då det är första gången i mitt iv jag är utan både jobb och pengar.


Som alla andra år har min far frågat i flera veckor vad jag önskar mig. För sina föräldrar spelar det visst ingen roll hur gammal man är så förblir man alltid deras små barn. Men visst är det roligt att få saker... det kan nog ingen sticka under stol med.


Men det finns ju en skillnad på vad man önskar sig och vad man behöver... sen så klart även vad som är realistiskt att ge bort.

Jag har sen flera år velat ha en sådan:


Men det fattar även jag att jag aldrig skulle få. Det är en typisk sån där grej man önskar sig men som man aldrig i livet skulle önska sig av någon.

Men jag önskar att jag hade råd att köpa en. Hade jag inte blivit avstängd från a-kassan och sluppit leva på mitt sparkonto hade jag kunnat köpa just en sådan... Eller en Husaberg som också är något jag verkligen skulle vilja ha, men nu kan jag bara drömma vidare.  


Är det något jag önskar mig så är det presentkort på:


- Inredningsbutiken "Smaksak"

- Gina Tricot

- Stadium


Eller

- ansiktsbehandling

- massage


Men det jag mest av allt vill är att huset ska va klart, att jag har ett arbete att gå till och ett träningskort så jag kan känna mig hel. 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards