Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Vi har en ugn! :)

Av ettlivilund - 30 november 2010 21:50

I helgen fick vi inte mycket gjort här hemma. I lördags var jag och mamsen på IKEA, var bland annat tvungen att fixa ett vattenlås till köket. Det stod med på ordern och det var betalt och klart men vi hade inte fått något. Sen blev det lite plast att lägga i botten på lådorna, besticklåda, fler underlägg, sopkärl, en lykta och en jättesöt skål för salt.


Min lilla saltskål. Jag bara älskar skålar och burkar med såna här lock. Så den här lilla godingen kunde jag inte motstå.  


I övrigt tyckte jag att jag skötte mig bra och inte handlade en massa onödigt. Det var bara saltskålen och lyktan som jag egentligen inte behövde men som jag så gärna ville ha.


På söndagen fick vi inte heller så mycket gjort då vi hade besök hela dagen. Alla avlöste varandra och till slut var det bara att byta om och åka in till staden för att dricka glögg hos några vänner. Räknade till att vi hade haft 12 personer hos oss under dagen.


Igår fick vi iaf lite gjort. Vi sågade ut hålet i väggen där fläkten ska sitta samt köpte isolering till innerväggarna. Så medan jag isolerade satte Putte upp spånskivorna.


  

Jag håller i stegen medan Putte sågar ut hålet från utsidan.


  

Hålet från insidan


Idag har vi haft elektrikern här som har monterat uttag på väggarna i köket. Så nu är både micro och ugn inkopplade. Tänk, det är första gången på 8 månader som vi har en ugn att laga mat i   


  

Stapeln med ugn och micro


Nästa mission är att försöka få till bänkskivorna så att resten av köket kan komma på plats.

 
 
Ingen bild

Pullan

1 december 2010 19:07

Vad himla bra det blir!!! Och den där skålen det var ju du de :) du skulle ha köpt två :P

Pusspuss

 
marika

marika

14 december 2010 11:37

hejsan
va fint det blir :), alltid kul med lite nytt. Du får lägga upp bilder sen på allt när det e klart :) kul o se

http://karlektilllucas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards