Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Höstpyssel

Av ettlivilund - 1 oktober 2011 23:44

Många tycker säkert att det är tråkigt att hösten är här. Själv tycker jag att det känns riktigt skönt. Nu blir det mer tillåtet att vara inne och slappa. På sommaren finns den där ständiga pressen att man ska vara ute i solen och pyssla och allt på insidan huset blir stillastående.

Nu har vi satt igång med en massa projekt här i huset.

Det ska läggas nytt klickgolv i 3 rum.

Trappan ska göras klar.

Panel ska sättas på väggarna i vardagsrummet.

Väggarna i badrummet ska målas + att vårt nya handfat med tillhörande möbel ska monteras upp.

m.m m.m


Jag har länge saknat flera sittplatser i köket så härom dagen var vi och kikade efter en kökssoffa... och vi hittade en fin.

Så i torsdags när jag kom hem från jobbet hade min älskade sambo köpt soffan och ställt den på plats i köket.

  

Vår nya fina kökssoffa :) Nu ska det bara inhandlas nytt tyg till sittdynan.


  

En väldigt suddig bild men såhär ser köket ut nu.


Hösten innebär även många vackra färger. För nån vecka sen gjorde jag och pappsen en tur till skogen och plockade fina mossor, kvistar och lite annat smått och gott. Lite av det resulterade i denna krans.

  

Denna krans hänger nu på ytterdörren :)


_____________________________________________________________

I övrigt så fortsätter jag att kämpa på mitt nya jobb om dagarna. Det blir tidiga mornar då klockan ringer 04.55 för att sedan vara på jobbet mellan 06-15. Skönt att göra tidig kväll men det är mindre roligt när klockan ringer så tidigt och man undrar vad fasen det är som låter så ini he***te styggt.

Jobbet är absolut inte som jag fick det beskrivet innan jag började. Jag är så innerligt glad över att jag fick börja samtidigt som en annan kvinna, för människorna jag arbetar med är inte pratglad av sig direkt. Ska sanningen fram har jag aldrig varit med om nåt liknande. Ett arbete ska vara ett tillfälle att få komma ut och träffa människor... men de här jobbet är lika socialt som att stå och jobba för sig själv med ett par Peltorkåpor på i garderoben.

På fikarasterna brukar man vanligtvis sitta tillsammans vid borden. Men här har man tydligen ett varsitt och engagerar sig enbart till att läsa tidningar och inte alls vara ett dugg intresserad av andra. Jag blir vansinning när folk inte ens kan säga "HEJ" när de kommer på morgonen. Vad fasen är de för fel??? SUCK!

Ja de är iaf ett jobb och pengarna kommer in på kontot.


Några bilder från mitt jobb...

  

En av maskinerna jag kör...


  

Många knappar blir det...


  

2 av verktygen jag oftast använder mig av...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards