Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Badrummet

Av ettlivilund - 12 oktober 2011 20:45

Badrummet är nåt av det absolut fulaste i detta hus, men någon riktig renovering blir det tyvärr inte förrän om några år då andra halvan av huset ska få sig en omgång. Men för att kunna stå ut dessa år fram till renoveringen har vi nu gjort en liten uppfräschning.


I denna vackra skapelse har vi tvättat händerna.  

Förstår om ni blir avis :P


Igår efter jobbet började vi ta bort sakerna och sen målade jag väggen..

  

Men som med det mesta när tiden är knapp så ska det börja jä*las. När vi hade hängt möbeln på plats på väggen och ska lägga dit handfatet så passar det inte... Lådan går inte att stänga. Till slut var klockan 23.30 så vi fick ge upp eftersom min klocka ringer 04.50


  

Ser ut som att nåt är i vägen va?!


Putte tog med sig handfatet idag och åkte tillbaka till butiken där det konstaterades att vårt handfat var felgjutet så vi fick ett nytt.


  

Den här gången gick det lite bättre.


Så här blev resultatet. Faktiskt betydligt bättre än handfatet i aluminium.

  

Kranen hade vi faktiskt i garaget. Man tar vad man har ;)


Flyttade även några garderober och fixade lite...

  

På denna lilla yta bodde vi i 9 månader. Helt sjukt när man tänker på det. Vi hade rummet där garderoberna står som kök. Kan inte fatta hur vi stod ut.

Va ju extremet mysigt att sitta och äta medan någon satt på toa och uträttade sina behov.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards