Alla inlägg den 7 april 2011

Av ettlivilund - 7 april 2011 19:32

Idag har det varit en av de konstigaste dagarna på länge. Jag jobbar sen 3 veckor tillbaka som vikarie på en städfirma. Sen i fredags får vi inte använda firmabilarna utan måste köra egen bil. Men idag när jag kom in på lunch fick jag höra att vi inte ens får köra egna bilar... Utan istället ska vi cykla, ta bussen eller gå till kunderna. Behöver jag säga att allt blev kaos?! Hoppas cheferna tar sig i kragen och löser problemen.

I vilket fall fick jag igår besked om att jag den 16 Maj börjar arbeta som parkarbetare i stan. För många är det säkert ett skitjobb. Men jag är så glad över att jag äntligen har en heltidstjänst och får tjäna pengar. Att jag sen får vara ute hela dagarna och arbeta med kroppen känns toppen :) Jag har alltid arbetat, hade tom 2 extra jobb när jag gick gymnasiet (jobbade mån, tis, ons och fre samt lov) så nu när jag varit arbetslös har jag inte kunnat undgå att känna mig rastlös och värdelös :(

Tyvärr har jag bara jobb till i september. Så vad som händer då får vi se...


I övrigt så har vi nu börjat på med veden här hemma. Allt sånt ska va klart i April. Vore skönt om det är klart innan vi börjar jobba heltid båda 2. Vi har så mycket annat som ska fixas här hemma. I fjol ägnade vi inte mycket tid åt gården. Men i år ska den få sig en omgång. Träd ska fällas, vägen och parkering ska markeras tydligare och sen blir de en del annat pyssel.


Ovido - Quiz & Flashcards