Alla inlägg den 15 april 2011

Av ettlivilund - 15 april 2011 16:54

I förrgår hade jag en heldag hemma hos mor. Sydde om mina längder som hängde i köket. Av dessa gjorde jag istället 2 hissgardiner och 2 smalare längder.

Dagen avslutades med bio.


  

Lite mörk bild men hissgardinerna kanske syns iaf :)


Mamma hade även gjort en fin påskgrupp som jag fick...

 

Jag bara älskar de små påskliljorna... I gruppen hade hon placerat en liten kyckling i lera som jag gjort på dagis.


Igår gjorde vi en tur till oviken för att hälsa på min morbror med fam. Blev en riktigt trevlig dag med fika och en rundtur på min kusins nya ägor.

 

Dörren in till en av de gamla byggnaderna på min kusins gård. Jag som bara älskar gamla hus och speciellt såna här fina gamla dörrar. Att de gamla ägarna hade lämnat alla saker där inne gjorde inte direkt det hela sämre. Jag hade kunnat kika runt hur länge som helst där inne :) Jag kanske framstår som knäpp i huvudet... Men jag har ända sen jag var liten älskat allt det gamla.


Lägger även in några bilder på köket...

 

Nu är det bara fläktkåpan och överskåpen till kyl och frys som saknas.


 


 


 


 

Trots att man aldrig ska prata om vad saker och ting kostar så tänkte jag ändå berätta vad vårat kök kostat för de finns säkert en del nyfikna?!


Kyl, frys och fläkt     20400:-

Skåp, diskbänk, diskmaskin, häll, ugn, micro, bänkskivor etc. IKEA     38000:-

panel     6300:-

blandare     1677:-

lampor     1400:-

kakel+ arbete     5300:-

m.m

totalt ca:  75000:-


Eftersom vi gjort det mesta själv förutom kakling samt kapa till bänkskivan så har vi ingen summa för arbetet vilket säkert skulle ha landat på närmare 100 papp :P

Ovido - Quiz & Flashcards