Alla inlägg den 5 september 2011

Av ettlivilund - 5 september 2011 15:56

I julas fick vi en Smart box av min far i julklapp som innehöll ett äventyr för 2. Då vi inte utnyttjade denna på sommarsemestern tog vi det nu istället. Vi hade bestämt oss för en heldag i Funäsdalen samt Bruksvallarna. På förmiddagen blev det en tur med islandshästar och på eftermiddagen blev det bergsklättring. En riktigt rolig dag men även riktigt jobbig för 2 soffpotatisar som oss :P


  

Hästen jag red. Helt underbar.


  

Min hästkille ;)


  

Putte med "våra" hästar.


  

Ledarhästen som va en riktigt pigg rackare som höll upp farten rejält.


  

Putte redo för klättring.


  

Inte det lättaste måste jag säga. Men väldigt roligt.


  

Svårt att kunna visa på bild hur brant det var. Men den här bilden kanske visar lutningen på ett ungefär...


  

Uppe på toppen.


  

Äntligen nere på marken igen. Promenaden ner var nästan jobbigast :P


  

Gården i Ljungdalen där vi bodde.


  

Gammelstugan på gården. Jag som älskar gamla hus :P


  

Putte nere vid ån.


  

Det är så vackert med vatten.


På söndagen blev det en tur till Kesudalen och fikastugan där jag tidigare jobbat. Plockade även kantareller och vände på båten som skulle tjäras. Men tyvärr är helgen på tok för kort för efter middagen var det dax att åka hem igen.




Ovido - Quiz & Flashcards