Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Underbara långhelg!

Av ettlivilund - 1 maj 2012 21:41

Så skönt det har varit med långhelg och soool. Det behövs några extra lediga dagar ibland för att få ladda batterierna och få ägna sig åt såna saker jag tycker är roliga. I helgen har det blivit en del fix ute på gården.


Putte slungade bort den sista snön så gräsmattan skulle ha en chans att få torka upp. Resten av gården är krattad och klar :)

 


Under tiden planterade jag några Penséer. Inte alla gånger man kan köpa blommor i en butik som jag själv har planterat. Men i år kunde jag åka på Plantskolan och köpa plant som jag själv satt :)

 


 

Har även grävt en rabatt bredvid bron... men den glömde jag ta en bild på.


Våran gård med Sveriges fulaste hus. Men i år ska äntligen utsidan av huset få sig en omgång. Så snart kanske man slipper skämmas över detta fula hus :P

 


Grillplatsen ska även den få sig en omgång. Den ska byggas om och ritningen finns i mitt huvud ;)

 

Så less på detta stenrös som är så jobbigt att hålla snyggt. Det växer så dåligt där då det bara består av sten och lera. Fattar inte vad de förra ägarna tänkte med när de gjorde detta. Men snart är det ett minne blott :)


 

Dagens lunch...wok på murikan :) Guuud så gott!!!


Var även ut på en skön promenad i min ensamhet idag... Bra musik i lurarna, sol och fin natur. UNDERBART!

 


 

Så skönt att snön äntligen är borta.


Plockade även en bukett Blåsippor som jag sedan var upp med på farmor och farfars grav då min älskade farmor skulle ha fyllt 86 år idag.


Har varit en väldigt bra helg med middag här hemma igår då vi var 12 stycken som grillade. Men imorgon är det åter dax att ställa klockan på 05.40 för att återigen åka o knega :P



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards