Alla inlägg den 28 september 2010

Av ettlivilund - 28 september 2010 12:44

Jag har ända sedan jag var liten haft stort intresse för gamla möbler och saker. Varje gång vi har hälsat på släkten i Ljusdal har vi gjort besök på gamla gårdar för att titta.

Det underbara med gamla saker är att de har en lång historia och en massa minnen.

För ungefär 3 år sedan städades både mina far- och morföräldrars hus ut och såldes. Då fick jag ärva en massa fina saker och fylla mitt hem med många fina minnen av farmor, farfar, mormor och morfar.


I sommar städade min faster ut sitt förråd och då fick jag en massa fina saker av henne. Bland annat en fin taklampa som hade funnits i pappas hem när han var liten och bodde i Messaure, ett vitt skåp, en gammal sockerlåda att ha tidningar i, en spinnrock, 6 par gardiner och en kista som jag ska måla vit och ha som vardagsrumsbord.


   

Ett fint gammalt skåp.


  

 Den gamla lampan som funnits med sen pappa var liten :)

Av ettlivilund - 28 september 2010 08:30

Inte nog med att vi har lite tid till att renovera vårat hus. När vi väl får någon som ska komma hit och hjälpa oss tar dom sig inte hit.

Till vårat hus går det en smal grusväg som slutar vid vårat hus. Just nu håller de på att gräva ner rör för fjärrvärme här utanför. Innan de började med detta blev vi lovade att vägen skulle vara framkomlig HELA dagarna. Men så har det absolut inte varit. Varje gång jag ska någonstans får jag stå och vänta på att grävare, lastbilar och annat ska flytta sig ur vägen. Vägen har även varit i så dåligt skick att det skrapar i under bilen och ibland har jag trott att jag knappt ska ta mig fram till huset.

Nu på morgonen skulle rörmockaren komma hit. Men han ringde just och berättade att grävarna hade spärrat vägen helt och INGEN skulle kunna komma fram på minst en timme. Så men andra ord har jag klivit upp tidigt helt i onödan och ingen rörmockare kommer hit idag.

Blir så less. Vill verkligen få till någon riktig värme här inne. För just nu har vi 14 grader inne vilket iNTE är okej.


Förhoppningsvis kunde rörmockaren komma hit i eftermiddag istället, annars kommer dom imorgon bitti. Återigen en tidig morgon, hoppas jag inte kliver upp i onödan då också  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards