Alla inlägg den 6 januari 2011

Av ettlivilund - 6 januari 2011 22:56

Äntligen är det nytt år och jag hoppas verkligen att detta år blir bättre än det förra. 2010 var utan att ljuga det värsta året i mitt liv, iof har inget blivit till det bättre än... men jag håller tummarna.


- Huset vi köpte visade sig ha en mängd dolda fel och vi har hittills renoverat det för över 200 000:- Vi som inte hade tänkt göra några omfattande renoveringar de närmsta åren.


- Hade sparat ihop pengar för att köpa min första bil, min drömbil... men den visade sig behöva lagas för 15 000:- så den fick jag sälja med stor förlust.


- Trivdes inte alls på mitt arbete och lyckades få ett nytt jobb. När jag väl sagt upp mig visade det sig att jag inte hade något nytt jobb.


- Eftersom jag sagt upp mig själv blev jag avstängd från a- kassan, trots att jag sa upp mig pga en ny tjänst. (Dubbelt straffad med andra ord)


- Med renoveringen innebar det att vi har fått leva 9 månader utan kök och där vi har suttit i badrummet och ätit.


Det finns en massa andra saker också... men de håller jag för mig själv.


Jag och min käre sambo fick iaf ett bra slut på året då vi tillsammans med några kompisar åkte till Bakvattnet i 4 dagar och åkte skoter, åt god mat, badade bastu och mös.


  

Putte på våran skoter


  

Min älskade ängel


Putte och jag


Uppe på fjället. Dax att grilla korv


Väldigt mörk bild. Men jag och Putte på nyårsafton


Här hemma har vi de senaste dagarna fortsatt att sätta spånskivor och gips på väggarna.


   

Det går lite trögt när det hela tiden är saker som är i vägen och måste flyttas.


   


Nåt annat som gör att det drar ut på tiden är alla vägguttag som måste sågas upp.


Nu är äntligen denna vägg helt igenbyggd... så i köket är väggarna redo för att panelen kommer upp.


Eftersom jag snart fyller år vill jag hinna så mycket som möjligt i köket så det finns ett vettigt ställe att sitta och fika på. Vägrar att bjuda på fika inne i badrummet. Då hoppar jag hellre över min födelsedag.                 

Ovido - Quiz & Flashcards