Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Visionen

Av ettlivilund - 7 januari 2012 21:10

Som de flesta känner till blev vår första vinter i huset inte som vi tänkt. När kylan kom frös allt vårt vatten, vi insåg då att vi skulle behöva bryta upp hela golvet för att komma åt vattenledningarna. Även väggarna var tvungen att rivas.

När vi behövde göra en så omfattande renovering tog jag tillfället i akt att göra om planlösningen. Jag ritade ett förslag och visade det för Putte. Han tyckte det blev bra så efter den ritningen har vi sedan renoverat.


Huset från början...

 

Tyvärr är den här bilden felvänd mot de andra...


Så här ser huset ut nu...Nedervåningen...

 

Den gröna delen på ca 55 kvadrat är klar.


Övervåningen...

 

Vår övervåning är inte lika stor som nedervåningen.


Så här ska huset se ut i framtiden...

 

En utbyggnad ska göras på framsidan.


Önskar bara att allt kunde va klart. Vet inte om jag någonsin kommer lyckas samla så pass mycket energi så jag orkar ta tag i etapp 2. Men skam den som ger sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ettlivilund - 26 april 2015 22:39

        Har haft en riktigt lugn och skön helg med skogspromenader varje dag. Har även spenderat en hel del tid med min käre far. Idag blev det pick-nick vid en fäbodvall och sen tog jag första löprundan på ett halvår. Gick oväntat bra och jag ...

Av ettlivilund - 24 april 2015 11:07


  Tog en härlig skogspromenad innan jobbet i veckan. Så underbart när solen riktigt värmde, bäckarna porlade och fåglarna kvittrade.       ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:41


  I början av april var det ett år sen jag flyttade in i huset.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:37

              Hade en riktigt härlig påsk med slalomåkning, grillning i fasters torp och sol ute på isen.      ...

Av ettlivilund - 23 april 2015 11:16

          Förra helgen blev det en tur till Ljungdalen. Har inte blivit så mycket skoter kört i vinter så ville hinna med en sista tur innan den fick parkera för sommaren. Nu har jag ju dessutom äntligen en bil med dragkrok. va lite nervös öve...

Ovido - Quiz & Flashcards