Alla inlägg den 8 februari 2011

Av ettlivilund - 8 februari 2011 22:06

De senaste dagarna har det verkligen hänt grejer här hemma, och det känns så skönt att jag snart kan torka bort sågdamm från köket utan att det kommer dit nytt direkt. 

Den sista gipsskivan har nu kommit på plats i klädkammaren. Vi som tyckte vi tog till och köpte en hel pall med gips (50 st) men de räckte precis och det blev inte en enda skiva över.


I lördags hade vi våra pappor här som hjälpte oss lite. Medan Puttes pappa spacklade ett av sovrummen, gipsade Putte klädkammaren och jag och pappa bar in ved i pannrummet. Skönt med lite hjälp... Stort tack för det!


De senaste två dagarna har jag målat 2 av 4 sovrum. Det blir vitt med en fondvägg.


  

Istället för att hela väggen blir fondvägg tycker jag att det är snyggare att ha en ram runt det färgade partiet.


Föredrar rundade hörn istället för kantiga.


   

I det andra rummet blir det en svart fondvägg.


  

Ikväll har även golvet börjat läggas i det ena sovrummet. Vi kommer ha samma sorts golv på hela nedervåningen... förutom i badrummet såklart :)


   

Även innerdörrarna kom på plats idag.


Imorn ska jag ta nya tag i klädkammaren medan min käre sambo sticker till fjälls och åker skoter. Han har tur han som kommer iväg på lite nöjen ibland.   

Ovido - Quiz & Flashcards