Alla inlägg den 20 februari 2011

Av ettlivilund - 20 februari 2011 23:03

Idag är det precis 3 år sedan jag satte mig i Puttes bil och åkte ner mot Sundsvall där jag mötte upp min kusin för att sedan börja resan mot Los Angeles. Hade 2 underbara veckor där med en massa shopping, tur till Hollywood, berg och dalbanor på Six Flags Magic Mountain, Disneyland, åkte motard, spelpark, bio, kikade inne i moljonkronors villor som höll på att byggas samt gjorde en massa turer runt i stan.


Huset vi bodde i. På bakgården hade vi pool samt uteplats.


  

I bilen på väg mot Down Town och Hollywood.


  


  

Dagen efter vi var i Hollywood skulle den 80:e Oscarsgalan hållas så vi fick se förberedelserna inför festen. Den röda mattan på Walk of fame bl.a


Disneyland


Disneys slott


Goliath en av berg och dalbanorna jag åkte på Six Flags Magic Mountain. Jag som verkligen hatar karuseller och allt vad det innebär åkte trots allt en del den här dagen. Jag har nog sällan varit så rädd som då.

Goliath har en höjd på 72 meter, en toppfart på 137 km/h, är 1400 meter lång och det tar 3 min att åka den. Äckligt värre!


   

Down Town.


Skulle gärna åka tillbaka.


Den här helgen har också varit toppen tillsammans med min hjärtevän och 7 fina vänner. Trodde vi skulle bli tvungna att sitta inne i stugan hela helgen då det var -28 grader när vi kom fram. Men när vi vaknade sken solen och det visade sig bli en helt underbar dag. Jag har aldrig någonsin åkt i en sån underbar pudersnö. Tyckte dock synd om min älskade sambo som fick skjutsa runt mig på skotern hela dagen. Alla andra utom jag och en till hade en egen skoter. Så dom kunde åka runt och leka en massa medan Putte mest fick hålla sig till leden. Lite lekte väl vi också, men jag hade önskat att jag haft en egen skoter så jag också hade kunnat burka i pudersnön.


   

Underbara sol och underbara pudersnö!


Min älskade sambo leker av sig.


   


Hela gänget efter att ha ätit en supergod fjällmacka med rökt fisk i fjällstugan             


Nu i kväll har vi iaf hunnit med lite här hemma. Putte fortsatte att slipa trappen och jag målade klädkammaren.

  

Putte slipar trappen i pannrummet.

Ovido - Quiz & Flashcards