Alla inlägg den 17 februari 2011

Av ettlivilund - 17 februari 2011 20:01

Ja det har väl fortfarande inte hänt så mycket mer med golvet här hemma. Idag har vi mest bara beslutat och måttat ut hur vi ska gå till väga med inbyggnaden av trappen.

Trappen är under slipning och ska så småningom få vita sidor med ekbetsade trappsteg. Då kommer den matcha både golvet och väggarna.


Varenda liten detalj har sedan i våras varit klar i mitt huvud hur det ska se ut. Jag är ingen sån som gör nåt förhastat... Jag planerar allt in i minsta detalj för att slippa göra om nåt när det är klart. Att ständigt måla, tapetsera eller göra nåt annat känns för mig som att slänga pengarna i sjön. Bättre att lägga lite extra tid på planering för att få det bra så slipper man bli missnöjd och måste göra om det direkt.


I morgon åker vi till fjällen tillsammans med 7 av våra goa vänner, för att bo i stuga, åka skoter, grilla, basta och mysa. Ska bli underbart. Så ikväll gjorde jag en extra tacopaj för att ta med att äta under helgen.


Typiskt nog så blev den inte så fin... Men sist gjorde den succé så jag hoppas den gör det även denna gång :)



Ovido - Quiz & Flashcards